Sport zajmuje bardzo szczególne miejsce w działalności Grupy Cyfrowy Polsat. Nie tylko pokazujemy go widzom na najwyższym światowym poziomie, ale przede wszystkim od wielu lat konsekwentnie wspieramy sportowców – zarówno amatorów, jak i światowych mistrzów swoich dyscyplin. Polsat od lat wspiera i inwestuje w polski sport. Na zakup licencji, produkcję telewizyjną, transmisje i promocję różnych rozgrywek od 2000 roku wydaliśmy przeszło miliard złotych. Kanały Polsatu są liderami zestawień najchętniej oglądanych programów sportowych. Promujemy sukcesy polskich sportowców poprzez transmisje i retransmisje wydarzeń sportowych, jak i przekazując relację z ich przebiegu w programach informacyjnych i publicystycznych. Jak dotąd żadna stacja w historii polskiej telewizji nie poświęciła tyle czasu antenowego na relacjonowanie przebiegu zmagań sportowców i sukcesów Polaków.
Naszą sportową królową jest bez wątpienia siatkówka. Od dawna prezentujemy na swoich antenach wszystkie najważniejsze rozgrywki siatkarskie – od ligowych poprzez europejskie puchary aż po rozgrywki reprezentacyjne. Dzięki ekspozycji telewizyjnej w tak szerokim zakresie, polska siatkówka – kluby, jak i związek sportowy – dokonała ogromnego skoku jakościowego. Powstały nowe hale i boiska treningowe, pojawili się poważni sponsorzy, wzrosła frekwencja na meczach, a do polskiej ligi ściągnęły światowe siatkarskie gwiazdy. Polskie kluby zaczęły się liczyć na arenie europejskiej. Ukoronowaniem jest ponad 10 siatkarskich medali z imprez rangi mistrzowskiej, w latach 2006-2017, których zdobycie pokazały anteny Grupy Cyfrowy Polsat. Grupa Cyfrowy Polsat wydatnie przyczyniła się do organizacji siatkarskiego Mundialu w Polsce w 2014 roku, który zakończył się złotym medalem polskiej reprezentacji. Również w 2017 roku relacjonowaliśmy na antenatach Polsatu rozgrywające się w Polsce Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn Lotto Eurovolley Poland 2017. Nasza sieć Plus była sponsorem obu tych wydarzeń. Realizacyjny i technologiczny profesjonalizm oraz nasza korzystna współpraca z FIVB doprowadziły też do trzykrotnej organizacji finałów Ligi Światowej w Polsce (lata 2007, 2011 i 2016) – wydarzenia głośnego nie tylko w świecie sportowym, ale również znakomicie promującego Polskę na świecie. Jednocześnie wsparcia reprezentacyjnym siatkarzom i siatkarkom dostarcza również Plus, który od 20 lat jest sponsorem strategicznym obu naszych reprezentacji narodowych. Wartość ekspozycji marki Plus we wszystkich meczach siatkarskich w 2016 roku firma badawcza Pentagon Research wyceniła na ponad 131 mln zł.
Zdrowie i sportowe emocje
"Plus zawsze mi się kojarzył z siatkówką, sponsoringiem. Myślę, że ważne jest zakomunikowanie, jak taki sponsoring wpływa na wizerunek marki."
Uczestnik sesji dialogowej
Wielkie imprezy siatkarskie w naszym kraju to również nowy, radosny, przyjazny, rodzinny i przede wszystkim bezpieczny model kibicowania, który od lat kształtujemy, wspieramy i promujemy, także dzięki zaangażowaniu naszych spółek. Oprawa widowiska oraz szerokie i częste pokazywanie kibiców i radosnych trybun podczas meczów skutecznie rozpowszechniają ten sposób kibicowania, nie tylko w Polsce, bo często to Telewizja Polsat produkuje i dostarcza sygnał TV z turniejów do kilkudziesięciu i więcej krajów. Naszych kibiców doceniają światowe federacje sportowe, a ich kolorowy, rodzinny, bezpieczny, pełen zaangażowania i pozytywnych sportowych emocji model kibicowania przeniósł się już do Włoch, czy krajów Ameryki Południowej.
Patronatem Plusa objęte są też wszystkie reprezentacje młodzieżowe funkcjonujące w ramach struktur Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Dzięki zaangażowaniu firmy, a co za tym idzie stabilności finansowej i wspólnej pracy, polskie siatkarki i siatkarze zanotowali wiele spektakularnych sukcesów sportowych: m.in. złoty medal ME Kobiet w roku 2005, złoty medal Mistrzostw Europy 2009, srebrny medal MŚ Mężczyzn 2006, złoty medal MŚ Mężczyzn 2014 (najcenniejszy, zdobyty na Mistrzostwach, które odbyły się w Polsce) i złoty medal MŚ juniorów U-21 w 2017. Naturalnym rozwinięciem projektu jest współpraca z polską ligą piłki siatkowej – sieć Plus jest tytularnym sponsorem ligi męskiej i sponsorem ligi żeńskiej. Nasze zaangażowanie w siatkówkę w latach 2015-2016 wykorzystywaliśmy jako platformę komunikacyjną produktów i usług naszej sieci Plus.
Nie samą siatkówką jednak kibic żyje. Z myślą o naszych widzach, konsekwentnie od lat stawiamy na piłkę nożną w najlepszym reprezentacyjnym wydaniu. To na naszych antenach można było oglądać piłkarskie Mistrzostwa Świata w 2002 i 2006 roku czy finałowe turnieje Euro w 2008 i 2016 roku.
W najbliższych latach na widzów kanałów Polsatu czekają nie lada piłkarskie emocje. Pokażemy m.in. mecze eliminacyjne do Euro 2020 i Mundialu 2022 roku oraz dwa cykle nowych rozgrywek europejskiej federacji UEFA Nations League (Ligi Narodów) w latach 2018/2019 i 2020/2021. Kibice będą mogli emocjonować się meczami takich piłkarskich potęg jak Niemcy, Portugalia, Hiszpania, Francja, Włochy czy Anglia. Maksymalnie cztery godziny po zakończeniu retransmitować będziemy również mecze polskiej reprezentacji. Łącznie do 2022 roku pokażemy blisko tysiąc spotkań w obu cyklach eliminacyjnych i w Lidze Narodów.
Emocje urosną od sierpnia 2018 roku. Widzów zapraszamy na prawdziwą piłkarską ucztę – przez trzy kolejne lata (do roku 2021) nasze kanały zaprezentują ponad 1000 meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. Grupa Cyfrowy Polsat nabyła dla polskich kibiców wyłączne prawa do pokazywania LM i LE dla wszystkich kanałów dystrybucji – m.in. telewizji, Internetu i urządzeń mobilnych. Cyfrowy Polsat będzie jedyną platformą satelitarną w Polsce, która pokaże wszystkie mecze.
"Jesteśmy dumni z tego, że pozyskaliśmy prawa do tak doskonałego produktu, jakim jest Liga Mistrzów i Liga Europy UEFA. Dla naszej Grupy, w tym dla platformy cyfrowej, jest to strategiczna inwestycja. Transmitując w ostatnich latach eliminacje do ME 2016, udane dla Polski ME 2016 oraz eliminacje MŚ 2018, obserwujemy rosnącą popularność transmisji z rozgrywek piłkarskich. To utwierdziło nas w przekonaniu, że inwestowanie w piłkę nożną na najwyższym poziomie jest właściwym kierunkiem działania. Zakup wyłącznych praw do LM i LE na kolejne trzy lata to ekscytujące wydarzenie dla naszej Grupy."
Maciej Stec, Członek Zarządu Telewizji Polsat i Cyfrowego Polsatu
W ostatnich latach produkcyjnie i organizacyjnie wspieraliśmy m.in. Mistrzostwa Europy piłkarzy ręcznych w 2016 roku, które odbyły się w czterech polskich miastach. Na trybunach oglądało je rekordowe 400 tysięcy kibiców, a transmisje międzynarodowe z turnieju obejrzało ponad 1,5 miliarda widzów na całym świecie. Piłka ręczna jest obecna na naszych antenach od momentu powstania kanału Polsat Sport.
Na naszych antenach regularnie pojawia się także koszykówka, rugby, polski boks, biathlon, łyżwiarstwo szybkie oraz tenis.
Naszą pracę i sukcesy naszych reprezentantów doceniają kibice. Wśród spotkań z najwyższą widownią w Polsacie znalazły się m.in.:
- mecz Niemcy – Polska podczas UEFA EURO 2008 – ponad 10 milionów widzów,
- mecz Austria – Polska podczas UEFA EURO 2008 – ponad 10 milionów widzów,
- finał MŚ w siatkówce mężczyzn 2014 – ponad 8 milionów widzów,
- półfinał Wimbledonu 2013 Jerzy Janowicz – Andy Murray, w Polsat Sport – obejrzany został przez prawie 1,4 mln osób.
Dowodem na popularność naszych kanałów sportowych są wyniki badań. Polsat Sport od 2007 roku pozostaje w czołówce najchętniej oglądalnych kanałów sportowych w Polsce.
Dzięki Telewizji Polsat polscy widzowie mają możliwość oglądania najważniejszych wydarzeń sportowych, którymi emocjonują się setki milionów ludzi na całym świecie. Pokazujemy najpopularniejsze i najbardziej emocjonujące zawody oraz gwiazdy sportu. Relacjonowanie najważniejszych imprez to również popularyzacja wielu dyscyplin sportu, co często implikuje chęć uprawiania danej dyscypliny przez ludzi w różnym wieku. Z jednej strony zachęca dzieci i młodzież do wyjścia z domu i zainteresowania się sportem, z drugiej pomaga często osobom dorosłym w podjęciu decyzji o poświęceniu choćby części czasu na sport.
Polsat, a także nasze kanały sportowe i informacyjne należące do Grupy chętnie udzielają wsparcia działaniom propagującym kulturę fizyczną poprzez patronaty medialne i promocję na antenach. Zarówno programy informacyjne, jak i magazyny publicystyki sportowej informują o sportowych wydarzeniach masowych, zachęcając do wzięcia w nich udziału. Poprzez prezentowanie gwiazd sportu, które również chętnie przyłączają się do takich inicjatyw, propagujemy aktywny wypoczynek i turystykę. Promujemy masowe imprezy biegowe czy
narciarskie, a także wspieramy dziecięce turnieje hokejowe, piłkarskie oraz tenisowe.
W kanałach Grupy promowane są również turystyka i wypoczynek – w szczególności nacisk jest kładziony na turystykę krajową. Istotną rolę pełnią tutaj przeprowadzane wraz z naszymi partnerami akcje odbywające się w okresach letnich wakacji i ferii zimowych.
Zakup praw do transmisji i realizacja na światowym poziomie wielkich wydarzeń sportowych to wydatek setek milionów euro. W związku z tym ich finansowanie wyłącznie dzięki wpływom sponsorskim lub z reklam nie jest w tym przypadku możliwe. Dlatego – podobnie jak to się dzieje we wszystkich praktycznie krajach UE i Ameryki Północnej – cześć naszych transmisji oferujemy w kanałach kodowanych. Łatwość w nabyciu usługi, przystępne ceny oraz wyśmienita jakość prezentowanych materiałów sprawiają, że takie usługi cieszą się coraz większym zrozumieniem i popularnością wśród naszych klientów.
Jednocześnie staramy się, aby pojedyncze wydarzenia o najwyższym znaczeniu sportowym dostępne były dla jak największego grona widzów. Na otwartej antenie zaprezentowaliśmy m.in. zwycięski dla Polaków finał Mistrzostw Świata w siatkówce. Zgodnie z obowiązującymi obecnie regulacjami, odkodowanych jest również większość meczów polskich reprezentacji narodowych w wielu sportach, m.in. w piłce nożnej, siatkówce i piłce ręcznej.
"Pokazując Ligę Mistrzów i Ligę Europejską od 2018 roku zbudujemy taką ofertę, aby każdy był zadowolony. Tworząc ją, będziemy czerpać z naszych doświadczeń w pokazywaniu piłki nożnej, siatkówki, mundiali i Euro 2016, gdzie jest coś i dla szerokiej publiczności, i dla tych, którzy chcą obejrzeć wszystko."
Marian Kmita, Dyrektor ds. Sportu Telewizji Polsat
-
Pobierz # w wersji PDF
- Eksportuj PDF
-
Pobierz wersję do druku
- Drukuj
- Udostępnij stronę