Wyznaczamy standardy

Nasze kanały telewizyjne

Polsat_TV_channels

Posiadamy 34 koncesje, w tym 5 koncesji na programy uniwersalne i 29 koncesji na programy wyspecjalizowane, czyli tematyczne kanały telewizyjne. Program uniwersalny to program zawierający różne gatunki i formy telewizyjne oraz poruszający różnorodną problematykę. Program wyspecjalizowany to program, w którym nie mniej niż 70% czasu nadawania stanowią audycje realizujące przyjętą specjalizację.

O zaufaniu i sympatii widzów najlepiej mówi popularność wybieranych przez nich kanałów. Telewizja Polsat rok 2017 zakończyła w czołówce rankingów oglądalności. W grupie wszystkich badanych widzów z wynikiem 10,9% nasz kanał główny nie miał sobie równych – wyprzedził TVN (9,9%), TVP1 (9,6%) i TVP2 (7,9%). Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49 lat), najpopularniejszej wśród reklamodawców, POLSAT zanotował 12,3% udziału, TVN – 12,7% TVP2 – 6,8%, TVP1 – 6,1%.

Bycie jedną z najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce to zaszczyt, ale jednocześnie zobowiązanie dostarczania widzom informacji na najwyższym poziomie, niezapomnianych emocji sportowych i najlepszej rozrywki – zarówno na poziomie światowym, jak i krajowym.

Obiektywizm jako podstawa naszej działalności publicystycznej

Naszym flagowym programem informacyjnym są „Wydarzenia” nadawane w Polsacie, Polsacie News i Polsacie News 2. Główne wydanie, które prowadzą Dorota Gawryluk, Jarosław Gugała, Joanna Wrześniewska-Sieger oraz Bartosz Kurek, jest emitowane codziennie o godzinie 18:50. Od początku istnienia „Wydarzeń” stawiamy na wiarygodność i niezależność. Najważniejszą zasadą, jaką kierujemy się w naszej codziennej pracy, jest obiektywizm. Trzymamy równy dystans do wszystkich sił politycznych i nie ulegamy naciskom. Bezkompromisowo patrzymy na ręce przedstawicielom władzy. Szczególną uwagę poświęcamy problematyce społecznej. To nasza specjalność i cel – być blisko ludzi. Naszą pracę pojmujemy jako misję, która polega na dostarczaniu widzom prawdziwych i bezstronnych informacji.

To właśnie w imieniu naszych widzów kontrolujemy polityków, pamiętając jednocześnie o wielkiej odpowiedzialności, jaka spoczywa na dziennikarzach. Zawsze po głównym wydaniu „Wydarzeń” na antenie Polsat News nadajemy program publicystyczny „Gość Wydarzeń”, w którym prowadzący przeprowadza wywiady z najważniejszymi bohaterami dnia.

O jakości naszych programów informacyjnych mogą świadczyć zaprezentowane na początku 2016 roku wyniki analizy KRRiT. Badaniu poddano cztery kampanie wyborcze w 2014 roku, poprzedzające eurowybory, wybory samorządowe, a także okresy kampanijne w 2015 roku, poprzedzające I i II turę wyborów prezydenckich oraz wybory parlamentarne. Rada uznała, że Polsat News był jedną z dwóch stacji najlepiej spełniających kryteria misji publicznej – zarówno pod względem zróżnicowania ideologicznego zapraszanych do studia gości, jak i bezstronności relacji.

Powodem ogromnej satysfakcji są dla nas również przeprowadzone w 2017 roku przez CBOS badania opinii widzów o programach publicystycznych i informacyjnych. Największa liczba ankietowanych – 46% – jako najbardziej bezstronne źródło informacji wskazała programy POLSAT i Polsat News.

W naszej publicystyce nie tylko informujemy, ale staramy się też realnie pomagać widzom wszędzie tam, gdzie mamy taką możliwość. Przykładem społecznie zaangażowanego dziennikarstwa jest program „Interwencja”, dzięki któremu widzowie poznają dramatyczne, ludzkie historie. Reporterzy magazynu nie pozostaną obojętni na krzywdę zwykłych ludzi – dla wielu z nich ten program jest ostatnią szansą na pomoc i sprawiedliwość. Wiele osób, których historia została pokazana w magazynie „Interwencja”, doczekało się pomocy ze strony innych ludzi bądź instytucji. Skuteczność zespołu sprawia, że każdego dnia do redakcji trafiają kolejne listy z prośbami o pomoc.

Jednym z najbardziej skutecznych programów interwencyjnych w Polsce jest również „Państwo w Państwie” emitowany w Polsacie, Polsacie News i Polsacie News 2. Program, prowadzony przez Przemysława Talkowskiego, dziennikarza Polsat News, walczy z powszechnym przekonaniem, że wszyscy prowadzący działalność gospodarczą to potencjalni przestępcy. Dziennikarze magazynu ujawniają ekstremalnie trudne sytuacje, z jakimi na co dzień zmagają się przedsiębiorcy w Polsce i wskazują niewłaściwe postawy czy też niesprzyjające przedsiębiorcom regulacje.

Na szczególną uwagę zasługuje również program „Nasz nowy dom”. To wyjątkowy program, który daje radość i nadzieję na lepszą przyszłość rodzinom w różnych zakątkach Polski – od Bałtyku aż po Tatry. W każdym odcinku pod czujnym okiem kamer, specjaliści (architekt i ekipa budowlana), toczą wyścig z czasem i trudnościami, aby zapewnić na końcu z sukcesem to, co najbardziej prozaiczne i na co dzień potrzebne – nowy, ciepły dom. Każdy program to zupełnie inna, wzruszająca historia rodziny – czasem dotkniętej przez los kłopotami materialnymi, innym razem chorobą czy osieroceniem. Program prowadzi Katarzyna Dowbor, która z pasją i zaangażowaniem pomaga spełniać marzenia uczestników. Jak dotąd Telewizja Polsat, dzięki wsparciu sponsorów programu, gruntownie wyremontowała już ponad 100 domów i mieszkań, zapewniając również podstawowe wyposażenie, w tym między innymi nowoczesne telewizory, sprzęt AGD, ale również tablety, smartfony i dostęp do Internetu.

"Nasz nowy dom” to program misyjny, tworzony z pasją i troską o człowieka. Najlepszym podziękowaniem dla całej zaangażowanej w realizację ekipy są łzy wzruszenia, uśmiechy bohaterów i świadomość, że zmienia się czyjeś życie na lepsze. Nie każdy może to przecież powiedzieć o swojej pracy"

Nina Terentiew, Członek Zarządu oraz Dyrektor Programowy Telewizji Polsat

Od klasyki kina aż po kabarety i bajki dla najmłodszych

Rozrywka od początku była jednym z najważniejszych elementów naszej oferty programowej. W 1993 roku zaprezentowaliśmy pierwszy polski talk show – „Na każdy temat”. Program prowadzony był początkowo przez Andrzeja Woyciechowskiego, legendarną już postać polskiego dziennikarstwa, a następnie przez Mariusza Szczygła. Mimo późnej pory nadawania talk show przyciągał przed telewizory ponad półtoramilionową widownię, zapewniając stacji udziały średnio na poziomie 30% rynku. Rekordowy odcinek z 1 czerwca 1997 osiągnął 50% udziałów w rynku.

Jesienią 1997 roku na antenę POLSATu wszedł jeden z największych hitów w naszej historii – teleturniej „Idź na całość” prowadzony przez Zygmunta Chajzera. Niespełna miesiąc po debiucie program zdeklasował pod względem oglądalności konkurencję. Hitem okazał się także teleturniej „Życiowa szansa” z Krzysztofem Ibiszem w roli prowadzącego. Systematycznie zwiększająca się widownia programu sięgnęła w grudniu 2000 roku w grupie wszystkich badanych 5,5 mln widzów.

Również dziś widzowie POLSATu mogą zawsze liczyć na doskonałą rozrywkę – kabarety, filmy, seriale i teleturnieje cieszą się niesłabnącą, wielomilionową widownią.

Taneczne show „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami” regularnie oglądało miliony Polaków (według badań trzy odcinki piątej serii oglądało średnio 3 mln widzów). Ogromną popularnością cieszył się też obecny na naszej antenie przez 5 lat muzyczny talent show „Must be the music. Tylko muzyka” (11. edycję oglądało średnio 2 mln Polaków).

Rekordy popularności biją również kabarety. Ponad 3,1 mln widzów obejrzało na antenie Telewizji Polsat w czerwcu 2017 roku 15-lecie Kabaretu Neo-nówka „Schody do nieba”. Podobnie ponad 3 mln osób przyciągnęła przed telewizory XI Płocka Noc Kabaretowa z kwietnia 2017 roku.

POLSAT to także największe wydarzenia sportowe. Mecze reprezentacji Polski w Eliminacjach Mistrzostw Świata w Piłce nożnej gromadziły rekordową publiczność. I tak spotkanie z Czarnogórą obejrzało kolejno 9,5 i 7,8 mln widzów, z Rumunią 8,0 mln, z Kazachstanem 7,1 mln, z Danią 6,7 mln, a z Armenią 6,0 mln widzów.

Naszą rozrywkową ofertę wzbogacają również m.in. seriale („Przyjaciółki”, „W rytmie serca”, „Gliniarze”, „Na ratunek 112”, „Pierwsza miłość”, „Świat według Kiepskich”) oraz programy kulinarne i muzyczne show („Ewa gotuje”, „Twoja twarz brzmi znajomo”, „Top Chef”).

Wigilijną emisję kultowego już hitu naszego kanału głównego „Kevin sam w Nowym Jorku” obejrzało 4,4 mln widzów.

Niezależnie od wieku, swoich zainteresowań i hobby, w portfolio kanałów oferowanych przez Telewizję Polsat każdy widz znajdzie coś dla siebie.

Grupa Cyfrowy Polsat to również doskonałe polskie kino. W 2016 roku uruchomiliśmy Cyfrową Strefę Twórców, unikalny w Polsce program wsparcia krajowych produkcji filmowych. Oferujemy filmowcom możliwość zgłaszania autorskich projektów, które nasza Grupa będzie mogła objąć opieką produkcyjną, promocyjną i dystrybucyjną. Poszukujemy m.in. oryginalnych scenariuszy oraz projektów filmowych we wstępnych fazach realizacji. W ramach CST Grupa Cyfrowy Polsat współprodukowała nagrodzony na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2017r. film Łukasza Palkowskiego „Najlepszy”. Jest to historia inspirowana życiem Jerzego Górskiego, który ukończył bieg śmierci oraz ustanowił rekord świata w triathlonowych mistrzostwach świata, zdobywając tytuł podwójnego Iron Mana. Film obejrzało w kinach prawie 750 tys. widzów.

W połowie stycznia 2018 do kin wszedł film w reżyserii Bartosza Prokopowicza „Narzeczony na niby”, wyprodukowany przez TFP Sp. z o.o., którego koproducentami są: Telewizja Polsat, Polkomtel, Cyfrowy Polsat i Edipresse Polska. Film opowiadający historię poszukującej miłości Kariny zanotował najlepsze otwarcie w kinach w 2018 r. W pierwszy weekend sprzedano ponad 250 tys. biletów, a niespełna miesiąc po premierze obejrzało go milion widzów.

Co roku w Wigilię zapraszamy widzów do wspólnego kolędowania. Najpiękniejsze polskie kolędy i pastorałki prezentują na antenie gwiazdy polskiej sceny muzycznej.

W kalendarzach milionów Polaków na stałe zagościły również nasze festiwale, w szczególności Polsat SuperHit Festiwal. Co roku na kilka dni zamieniamy Operę Leśną w Sopocie w miejsce niezapomnianych przeżyć muzycznych i kabaretowych. Przed widzami występuje tradycyjnie czołówka najpopularniejszych artystów i kabareciarzy. Festiwal zaskakuje muzyczną różnorodnością i zadawala nawet najbardziej wybrednych widzów. Podczas festiwali widownia może zobaczyć na scenie najpopularniejszych polskich artystów, których płyty cieszyły się w danym roku największym zainteresowaniem. W 2017 roku byli to wykonawcy, których płyty uzyskały status platynowej. Stałym elementem muzycznej uczty są gorąco przyjmowane jubileusze najznamienitszych polskich zespołów i wokalistów. W 2017 roku 35 lat na szczycie rynku muzycznego świętował rock’n’rollowy Muniek Staszczyk z zespołem T.Love., a 10. sceniczne urodziny obchodziła Ewa Farna, jedna z najmłodszych i największych gwiazd muzycznych Polski i Czech. Pod koniec Polsat SuperHit Festiwalu na scenę zapraszamy zawsze topowych wykonawców polskiej sceny kabaretowej. Dotychczas wystąpili m.in. Kabaret Ani Mru Mru, Kabaret Neo-nówka, Kabaret Młodych Panów, Marcin Daniec, Cezary Pazura i Jerzy Kryszak.

Co roku organizujemy również jedną z największych imprez sylwestrowych w Polsce. Ostatniej nocy 2017 roku widzowie usłyszeć mogli przeboje hiszpańskiego wokalisty Alvaro Soler. Następnie ze sceny popłynęły dźwięki „Bałkanicy” zespołu Piersi oraz hitów Vengaboys „Boom Boom Boom” i „We Are Going To Ibiza”. Razem z Sylwią Grzeszczak publiczność zaśpiewała „Księżniczkę”, z Feel’em „A gdy już jest ciemno”, a z Boysami „Jesteś szalona”. Tylko do północy podczas Sylwestrowej Mocy Przebojów najlepszą zabawę przy niemal 50 hitach zapewnili jeszcze tacy wykonawcy jak: Ewa Farna, Danzel, Enej, Golec uOrkiestra, Natalia Szroeder, Michał Wiśniewski, Mesajah, Sebastian Riedel & Cree, Krzysztof Respondek i Frele oraz największe polskie gwiazdy muzyki tanecznej: Weekend, Piękni i Młodzi, Łobuzy, MIG i Long&Junior.

W Grupie Cyfrowy Polsat chcemy, aby nasza oferta mogła docierać do jak największej liczby osób. Dlatego uruchomiliśmy Super Polsat – pierwszą stację w Polsce i Europie, w której zdecydowana większość ramówki jest dostosowana do odbioru przez osoby z niepełnosprawnością narządów wzroku lub/i słuchu. W ofercie Super Polsat znajduje się wszystko to, co najlepsze z produkcji Telewizji Polsat – niezapomniane programy rozrywkowe, kulinarne i muzyczne oraz przebojowe seriale, które zyskały wiernych fanów. W ramówce nie brakuje również znanych hitów filmowych. W soboty widzowie mogą oglądać klasykę polskiego kina powojennego, a w niedziele najlepsze produkcje zagraniczne – kino familijne, wyjątkowe komedie oraz dramaty – wszystkie z napisami dla niesłyszących. Natomiast w codziennym paśmie porannym czekają na najmłodszych widzów filmy animowane. Super Polsat transmituje również wydarzenia sportowe, a także koncerty wyprodukowane przez Telewizję Polsat.

Wierzymy, że telewizja może inspirować i budzić nowe zainteresowania. Dlatego od lat w okresie świątecznym i noworocznym organizujemy tzw. Otwarte Okna. To czas, kiedy nasi abonenci uzyskują bez dodatkowych opłat dostęp do kanałów, których nie posiadają w swoich pakietach na stałe.

Podobne akcje przygotowujemy również dla najmłodszych – staramy się, aby w Cyfrowym Polsacie Dzień Dziecka trwał dłużej. Dzięki temu nasi mali odbiorcy mogą cieszyć się obecnością ulubionych bohaterów, których na co dzień nie oglądają w swoich telewizorach. Udostępniliśmy im możliwość oglądania bajek na kanałach dziecięcych, które dostępne są w wyższych pakietach telewizyjnych niż te, które posiadają, jak również w IPLI.

Czas reklamowy ściśle uregulowany

"Z jednej strony sprzedajecie Państwo swój czas na antenie i tu jest pytanie, komu go sprzedajecie, jakie reklamy emitujecie itd. Jaki to wpływ ma na społeczeństwo, czy podlega weryfikacji. (…) Z drugiej strony Państwo prowadzicie swoją komunikację reklamową, i Polsat, i Plus, i Cyfrowy Polsat. I teraz pytanie, co mówicie w reklamach do ludzi, jaki jest ten przekaz, jakich nośników używacie"

Uczestnik sesji dialogowej

W kanałach Telewizji Polsat – zgodnie z przepisami – co najmniej 33% kwartalnego czasu nadawania programu to audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim, a ponad 50% – audycje europejskie, pochodzące głównie z państw członkowskich UE.

Rygorystycznie przestrzegamy również obowiązków i ograniczeń dotyczących reklamy. Bloki reklamowe na naszych antenach są łatwo odróżnialne od audycji i nie zajmują więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej. Nasze ogłoszenia z informacją o audycjach nie zajmują więcej niż 2 minuty w ciągu godziny zegarowej. Wszystkie audycje sponsorowane mają oznaczenie sponsora. Ujawniamy również lokowanie produktów lub usług.

Biuro Reklamy Polsat Media to portfolio 70 kanałów telewizyjnych, łączących dużą ogólnopolską stację telewizyjną POLSAT oraz szeroki pakiet kanałów tematycznych. Łączny udział w oglądalności stacji obsługiwanych przez nas reklamowo w 2017 roku wyniósł ponad 31% w grupie docelowej 16-49 lat. Polsat Media to również oferta reklamowa największej telewizji internetowej IPLA, ponadregionalnej stacji radiowej Muzo.fm, platformy Polsat Media AdTube, Polsat Media AdScreen. W latach 2009, 2010, 2012, 2013, 2014 i 2017 Polsat Media zostało uznane za najlepsze biuro reklamy wśród stacji ogólnopolskich w raporcie Media i Marketing Polska. W 2012 roku nasze biuro zostało laureatem głównej nagrody na gali Media Trendy w kategorii „Zintegrowana Kampania w Mediach Cyfrowych” oraz zdobyło wyróżnienie w kategorii „Wykorzystanie Internetu i Mediów Interaktywnych – podkategoria: Engagement” za realizację projektu „Kasia Live Baking”, pierwszego w Polsce interaktywnego programu kulinarnego „na żywo”, transmitowanego w Internecie za pomocą wielu platform.

[GRI 417-3]
W 2016 roku w naszej Grupie stwierdzono dwa przypadki niezgodności z regulacjami lub dobrowolnymi kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu, skutkujące nałożeniem grzywny.

W Sądzie Ochrony Konsumentów i Konkurencji czekają na rozpatrzenie nasze odwołania od decyzji prezesa UOKiK z grudnia 2016 roku. W opinii Urzędu – z którą fundamentalnie się nie zgadzamy – reklamy Cyfrowego Polsatu i sieci Plus naruszały zbiorowe interesy konsumentów, sugerując, że transmisja danych realizowana w technologii LTE nie będzie ograniczana. Na Cyfrowy Polsat oraz Polkomtel nałożone zostały kary pieniężne.

Czekamy również na sądowe orzeczenie ws. naszych odwołań od innej decyzji prezesa UOKiK z grudnia 2016 roku. Urząd uznał, że w przekazach reklamowych programu smartDOM prezentowaliśmy ofertę promocyjną, z której – w opinii organu – nie można było skorzystać na przedstawionych warunkach. Prezes UOKiK nałożył na Cyfrowy Polsat oraz Polkomtel kary pieniężne.

W 2016 roku Telewizja Polsat zapłaciła natomiast karę nałożoną za emisję reklamy piwa przed godz. 20 na antenie Polsat Sport.

W toku są też trzy odwołania na nałożone na Telewizję Polsat w 2017 roku kary związane z rzekomym przerywaniem audycji dla dzieci w celu nadania reklamy. Nie stwierdzono natomiast innych niezgodności z regulacjami lub dobrowolnymi kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu, skutkujące nałożeniem kar.

[GRI 102-12]
Jesteśmy sygnatariuszami szeregu dobrowolnych porozumień branżowych związanych z etyką emisji programów. Najważniejsze z nich to:

  • Standardy dotyczące formatów reklamowych online IAB Polska.
  • Porozumienia nadawców telewizyjnych w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana.
  • Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy IAB Polska.
  • Kodeks dobrych praktyk w sprawie szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie.
WRÓĆ Wróć do początku strony