Słownik
- ARPU
- średni miesięczny przychód wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym
- BTS
- BTS (Base Transceiver Station)/stacja bazowa/nadajnik/eNodeB/nodeB - urządzenie wyposażone w anteny nadawczo-odbiorcze, łączące terminal ruchomy (np. telefon komórkowy, router mobilny) z częścią transmisyjną sieci telekomunikacyjnej. Stacja bazowa wykorzystuje pojedynczą technologię (2G, 3G lub LTE) na wyodrębnionej nośnej (bloku częstotliwości z wyodrębnionego zakresu pasma). Stacja bazowa nie powinna być mylona z lokalizacją (ang. site).
Lokalizacja /site/maszt/wieża lub konstrukcja dachowa - pojedyncza konstrukcja stalowa zlokalizowana w wyodrębnionym regionie geograficznym, zapewniająca możliwość instalacji jednej lub kilku stacji bazowych celem dostarczenia sygnału radiowego do terminali ruchomych użytkowników końcowych w obrębie tego regionu.
- CHURN
- rozwiązanie umowy z klientem w drodze wypowiedzenia, windykacji lub innych działań, skutkujące tym, że po skutecznym rozwiązaniu umowy, klient nie posiada żadnej aktywnej usługi świadczonej w modelu kontraktowym. Wskaźnik churn prezentuje stosunek liczby klientów, którym dezaktywowano ostatnią usługę w okresie ostatnich 12 miesięcy do średniorocznej liczby klientów tym 12 miesięcznym okresie
- DEKODER
- urządzenie przetwarzające zakodowany sygnał cyfrowy w sposób umożliwiający jego odbiór za pomocą odbiornika telewizyjnego. Powszechnie stosowane do odbioru płatnej telewizji satelitarnej
- DYWIDENDA
- część wypłacanego przez spółkę zysku, która jest wypłacana posiadaczom akcji
- EBITDA
- definiujemy jako zysk/(stratę) netto określone zgodnie z MSSF, przed amortyzacją (z wyłączeniem licencji programowych), odpisami (oraz ich odwróceniem) z tytułu utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, wartością netto zlikwidowanych rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, przychodami z tytułu odsetek, kosztami finansowymi, dodatnimi/(ujemnymi) różnicami kursowymi, podatkiem dochodowym oraz udziałem w wyniku spółek współkontrolowanych
- Global Reporting Initiative (GRI)
- międzynarodowy wzorzec raportowania odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju dla firm
- INTERESARIUSZE
- osoby bądź grupy osób zainteresowanych działalnością organizacji, mające wpływ na organizację, jak i te będące w obszarze jej oddziaływania
- Klient
- osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym.
- LTE
- technologia transmisji danych w sieciach bezprzewodowych, charakteryzująca się w porównaniu do tradycyjnych technologii wielokrotnie wyższą szybkością przesyłania danych, większą pojemnością sieci i mniejszymi opóźnieniami. Jest to obecnie najnowocześniejszy i najszybszy Internet mobilny na świecie.
- ŁAD KORPORACYJNY
- zbiór zasad dotyczących udziałowców, organów spółki i ich członków opisujący ich relacje zewnętrzne i wewnętrzne
- ŁAŃCUCH DOSTAW
- przepływ materiałów, produktów, usług i/lub pieniędzy odbywający się od pojawienia się koncepcji produktu/usługi aż do momentu konsumpcji przez klienta i otrzymania zapłaty przez uczestników procesu
- RAPORT NIEFINANSOWY
- raport obejmujący kwestie z obszaru środowiskowego, społecznego oraz ładu korporacyjnego, prezentujący skondensowany obraz zarządzania wraz z wynikami odpowiedzialnego prowadzenia biznesu
- RGU (Revenue Generating Unit)
- pojedyncza, aktywna usługa płatnej telewizji, dostępu do Internetu lub telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym.
- SESJA DIALOGOWA
- spotkanie z kluczowymi interesariuszami, zewnętrznymi i wewnętrznymi, podczas którego przekazują oni informacje, opinie oraz prośby w stosunku do organizacji
- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
- (ang. Corporate Social Responsibility, CSR) zgodnie z normą PN-ISO 26000, jest to odpowiedzialność organizacji za wpływ podejmowanych przez nią decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, poprzez przejrzyste i etyczne zachowanie w kluczowych obszarach
- standard AA1000SES
- standard opracowany przez Institute of Social and Ethical AccountAbility stanowiący wtytczne dla strategicznego zarządzania organizacji i jej działalności w obszarze społecznym i etycznym
- UDZIAŁ W OGLĄDALNOŚCI
- Grupa telewidzów oglądających konkretny kanał w danym okresie, wyrażona jako odsetek wszystkich oglądających telewizję w danym czasie.
- UDZIAŁ W RYNKU REKLAMY
- Udział przychodów z reklamy i sponsoringu danego podmiotu w całkowitych przychodach z reklamy telewizyjnej w Polsce
- USTAWA O RACHUNKOWOŚCI
- polski akt prawny określający zasady rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej i niefinansowej
- WOLONTARIAT PRACOWNICZY
- podejmowanie i wspieranie przez organizację działalności charytatywnej, przy dobrowolnej współpracy zatrudnionych przez nią osób, na rzecz organizacji pozarządowych i określonych przepisami prawa instytucji
- WSKAŹNIKI GRI
- wskaźniki, ukazujące dane ekonomiczne, środowiskowe oraz obejmujące społeczne aspekty funkcjonowania organizacji
Brak wyników