Niefinansowy Raport Polsatu za rok 2017

Zawsze odpowiedzialnie

Wierzymy, że podstawą działania powinien być dialog. Chcemy nie tylko poznawać opinie na nasz temat, ale również aktywnie wyjaśniać podejmowane przez nas decyzje i prezentować stanowisko. Dlatego angażujemy w naszych działaniach interesariuszy, prowadząc wymianę opinii na wielu poziomach.
[GRI 102-40, GRI 102-42, GRI 102-43]

Jak angażujemy naszych interesariuszy?

  • klienci
  • pracownicy (pracownicy i ich rodziny)
  • regulatorzy i instytucje państwowe
  • dostawcy
  • organizacje społeczne
  • akcjonariusze i inwestorzy, analitycy, instytucje finansujące
  • konkurencja
  • partnerzy biznesowi
Grupa interesariuszy
Niektóre podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy
Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy (np. ankiety, badania satysfakcji, sesje dialogowe, etc.)
Częstotliwość zaangażowania wg typu
Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
Grupa interesariuszy
Niektóre podmioty wchodzące w skład grupy interesariuszy
Podejście i typ zaangażowania grupy interesariuszy (np. ankiety, badania satysfakcji, sesje dialogowe, etc.)
Częstotliwość zaangażowania wg typu
Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
Akcjonariusze i inwestorzy, analitycy, instytucje finansowe
  • uczestnicy rynku kapitałowego
  • analitycy biur maklerskich
  • akcjonariusze
  • obligatariusze
  • inwestorzy instytucjonalni i indywidualni
  • agencje ratingowe
  • raporty finansowe
  • bieżące komunikaty
  • korporacyjna strona internetowa
  • spotkania indywidualne
  • konferencje i telekonferencje
  • walne zgromadzenia akcjonariuszy
  • badania akcjonariatu
    – perception study
Zgodnie z wymogami wynikającymi z obecności Spółki na GPW:

  • sprawozdawczość finansowa raz na kwartał
  • bieżąca komunikacja
  • walne zgromadzenia akcjonariuszy co najmniej raz w roku
  • dialog i spotkania zależnie od potrzeb
  • sytuacja ekonomiczna grupy i polityka finansowa
  • strategia i rozwój
  • otoczenie konkurencyjne
  • szanse i ryzyka działalności
  • wartość spółki
  • transparentność działania
Klienci
  • osoby fizyczne i firmy
  • abonenci usług płatnej TV i telekomunikacyjnych
  • widzowie
  • użytkownicy IPLI
  • strona internetowa (ankiety)
  • punkty obsługi oraz infolinia (dialog, ankiety)
  • badania opinii i satysfakcji, w tym User Experience i NPS
Na bieżąco – działania ciągłe, badania opinii – według potrzeb, a badania satysfakcji NPS – minimum 1 raz w roku.  Badane obszary:

  • ogólna satysfakcja klienta z operatora, skłonność do rekomendacji marki, trwałość relacji, skłonność do ponownego wyboru operatora oraz satysfakcji.
    Obszary:
    – oferta
    – punkty obsługi
    – telemarketing
    – call center
    – strona www
    – internetowe centra obsługi
    – korzyści finansowe
    – faktura
 Pracownicy
  • pracownicy i ich rodziny
  • badania satysfakcji i ocena okresowa
  • szkolenia i rozwój
  • intranet
  • imprezy integracyjne
  • programy benefitowe
  • programy wolontariatu
Bieżąca i cykliczna komunikacja
  • stabilność i atrakcyjność zatrudnienia
  • prorodzinna polityka kadrowa
  • przyjazne miejsce pracy
  • możliwości rozwoju
Regulatorzy i instytucje państwowe
  • KRRiT, UKE, UOKiK
  • GIODO
  • GIOŚ, instytucje samorządowe
  • GUS, KNF, Krajowy Rejestr Sądowy
  • Rada Ministrów
  • Sejm i Senat
  • Komisja Europejska, Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej
  • BEREC
  • Rada Mediów Narodowych
  • Rada ds. Cyfryzacji
  • konsultacje społeczne
  • spełnianie obowiązków informacyjnych
  • spotkania bezpośrednie
  • wspólne inicjatywy i działania
  • udział w konferencjach branżowych
  • bieżąca komunikacja wynikająca z obowiązków informacyjnych
  • zależnie od potrzeb
  • wpływ na gospodarkę krajową
  • rozwój rynku
  • dostępność usług
  • działalność zgodnie z normami i prawem
 Dostawcy
  • dostawcy treści, w tym stacje TV i producenci
  • dostawcy urządzeń końcowych
  • dostawcy podzespołów do produkcji własnych urządzeń końcowych
  • dostawcy elementów sieciowych i innej infrastruktury
  • dostawcy usług
  • relacje bezpośrednie
  • kontrakty
  • współpraca w ramach organizacji branżowych
  • spotkania integracyjne
  • konferencje branżowe i warsztaty
W zależności od potrzeb – na bieżąco i cyklicznie
  • warunki współpracy
  • transparentne zasady przetargów i współpracy
  • dobre, długoterminowe relacje
  • współpraca w ramach inicjatyw branżowych
 Organizacje społeczne
  • fundacje
  • organizacje społeczne i środowiskowe
  • instytucje kultury
  • partnerstwa i wspólne inicjatywy
  • wolontariat pracowniczy
  • sponsoring
  • dialog bezpośredni (organizacje środowiskowe)
  • raporty naukowe
  • debaty
W zależności od potrzeb interesariuszy i możliwości Grupy
  • otwartość na dialog
  • wsparcie finansowe i zaangażowanie ludzkie
  • zrozumienie wartości, jakimi kieruje się spółka
 Konkurencja
  • współpraca w ramach organizacji branżowych
  • konferencje branżowe, debaty i warsztaty
  • wspólne inicjatywy (np. raporty o stanie rynku)
Komunikacja bieżąca uzależniona od sytuacji rynkowej
  • rozwój rynku
  • właściwa regulacja rynku
  • standardy
Partnerzy biznesowi
  • dystrybutorzy
  • reklamodawcy i pośrednicy reklamowi
  • instytucje naukowe
  • organizacje branżowe i izby handlowe
  • związki sportowe
  • kanały komunikacji bezpośredniej (np. strona internetowa dla dystrybutorów)
  • bieżące i cykliczne spotkania
  • kontrakty
  • kodeksy dobrych praktyk i samoregulacje
  • konferencje i warsztaty
  • raporty i sprawozdawczość
  • pełnienie funkcji we władzach organizacji i izb branżowych
  • aktywne zaangażowanie we wspólne projekty i działania (np. w ramach Izb, konsultacje i stanowiska)
  • komunikacja zależna od potrzeb interesariuszy
  • działania proaktywne uzależnione są od sytuacji rynkowej
  • zaangażowanie Grupy w kształtowanie rynku
  • rozwiązywanie problemów rynku i promowanie innowacyjności
  • transparentność działań
  • przestrzeganie norm i zasad
  • otwartość na dialog
[GRI 102-44]

W listopadzie 2016 roku zorganizowaliśmy wspólną sesję dialogową z kluczowymi interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat. Z radością przyjęliśmy opinie o postrzeganiu naszego przedsiębiorstwa jako lidera kreującego wysokie standardy na rynku. Doceniono także wysoką jakość dostarczanych produktów i usług, zaangażowanie we współpracę z organizacjami działającymi na rzecz społeczeństwa oraz polski kapitał Grupy.

Wśród oczekiwań dotyczących naszych społecznie odpowiedzialnych działań dominowały:

  • strategiczne podejście do biznesowej odpowiedzialności
  • działania związane z budową odpowiedzialnego przekazu
  • przejrzysta i szczegółowa komunikacja dot. zaangażowania społecznego firmy
  • monitoring wpływu środowiskowego
[GRI 102-12, GRI 102-13]

Oprócz kontaktów bezpośrednich z interesariuszami, kształtujemy swoje otoczenie rynkowe również poprzez działalność w stowarzyszeniach branżowych. Należymy m.in. do:

  • Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji
  • Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji
  • Polskiej Izby Radiodyfuzji Cyfrowej
  • IAB Polska
  • Stowarzyszenia Dystrybutorów Programów Telewizyjnych SYGNAŁ
  • Polskich Badań Internetu
  • Rady Reklamy
  • Stowarzyszenia Kreatywna Polska
  • Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych

Wyróżniają nas nagrody

Cieszymy się, że nasze starania zostają zauważone również przez niezależnych ekspertów. Traktujemy je jako potwierdzenie jakości wykonywanej przez nas na co dzień pracy, również w obszarze odpowiedzialności społecznej. W latach 2016-2017 zostaliśmy wyróżnieni wieloma nagrodami, m.in.:

Transparentność i relacje inwestorskie
CEE Capital Markets Awards 2016-2017
  • dwie statuetki w III edycji konkursu w kategoriach: „Najlepsza spółka roku – Polska” oraz „Najlepszy departament IR w spółce giełdowej – Polska”,
  • statuetka w II edycji konkursu w kategorii „Najlepszy departament IR w spółce giełdowej” w Polsce za wkład w rozwój rynków kapitałowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Transparentna Spółka Roku 2016

Cyfrowy Polsat wśród 20 laureatów rankingu Instytutu Rachunkowości i Podatków oraz Gazety Giełdy i Inwestorów PARKIET „Transparentna Spółka Roku 2016”. Laureatów wyłoniono spośród wszystkich spółek giełdowych notowanych na GPW w ramach trzech głównych indeksów giełdowych (WIG20, mWIG40, sWIG80).

Giełdowa Spółka Roku 2016

2. miejsce dla Cyfrowego Polsatu w rankingu dziennika gospodarczego Puls Biznesu w kategorii „Relacje z inwestorami”. Jest to już szósta nagroda w historii tego rankingu.

Nagroda za relacje inwestorskie

2. miejsce dla Cyfrowego Polsatu w III edycji badania relacji inwestorskich w spółkach z WIG30, przygotowanego w 2017 r. przez Gazetę Giełdy i Inwestorów PARKIET oraz Izbę Domów Maklerskich.

Kapitał i prestiż
Honorowa Perła Polskiej Gospodarki 2017

Honorowa Perła Polskiej Gospodarki dla Cyfrowego Polsatu w XV edycji rankingu organizowanego przez redakcję magazynu Polish Market przy współpracy merytorycznej Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN. Honorowa Perła przyznawana jest wybitnym osobom i instytucjom, których dorobek zawodowy, doświadczenie, prestiż i etyka dają rękojmię uznania ich za ambasadorów najwyższych polskich wartości.

Ranking miesięcznika Forbes 2016

1. miejsce dla Cyfrowego Polsatu w rankingu miesięcznika Forbes „Lista 100 Największych Polskich Firm Prywatnych”. Ranking polskiej edycji magazynu pokazuje realną wartość przedsiębiorstw, które zostały zbudowane wyłącznie z polskiego kapitału i przez polskich biznesmenów.

Orzeł Rzeczpospolitej

Orzeł Rzeczpospolitej w 2016 r. dla Cyfrowego Polsatu w kategorii „Najlepsza firma usługowa i infrastrukturalna”. Prestiżowa nagroda dziennika Rzeczpospolita przyznawana wyróżnianym firmom z tzw. Listy 500 największych polskich przedsiębiorstw.

Jakość usług i dekoderów
Polsat Media Biurem Reklamy Telewizyjnej 2017 r.

W corocznym badaniu przeprowadzonym przez redakcję Media i Marketing Polska Polsat Media zostało najwyżej ocenionym biurem reklamy spośród wszystkich biur reklamy telewizyjnej działających na polskim rynku. W zastosowanej skali, gdzie 5 jest oceną maksymalną, ogólny wynik Polsat Media wyniósł 4,41 – to nasz najlepszy wynik od 2004 roku. W badaniu przeprowadzonym przez Kantar MillwardBrown respondenci podkreślali, że Polsat Media szybko i wyczerpująco odpowiada na brief, a przede wszystkim budzi zaufanie i daje poczucie bezpieczeństwa. Ma opinię solidnego partnera, którego oferta jest dokładnie dopasowana do oczekiwań i potrzeb klientów.

SAT Kurier Awards 2016

1. miejsce dla dekodera EVOBOX PVR w kategorii „Najlepszy dekoder dedykowany” oraz 1. miejsce dla telewizji internetowej IPLA w kategorii „Najlepsza usługa” przyznane podczas gali SAT Kurier Awards 2016 towarzyszącej targom SAT KRAK 2016.

IBC 2016 Awards

Oprogramowanie dekodera EVOBOX PVR na targach IBC 2016 zdobyło prestiżową nagrodę w kategorii „Najlepsza Interaktywna Aplikacja lub Technologia” oraz zostało uznane za innowacyjny produkt na IBC Best of Show Awards.

Złoty Medal – Wybór Konsumentów

„Złoty Medal – Wybór Konsumentów” dla dekodera EVOBOX PVR, najnowocześniejszego i najbardziej zaawansowanego technologicznie sprzętu satelitarnego Cyfrowego Polsatu, w konkursie na najlepszy produkt Międzynarodowych Targów Poznańskich MEDIA EXPO 2016.

Osobowość
Manager Award 2016

Nagroda Manager Award 2016 dla Mariana Kmity, dyrektora ds. sportu w Telewizji Polsat, przyznana przez magazyn Manager za dawanie najlepszego przykładu innym przedsiębiorcom, jak efektywnie zarządzać i kreować swoje środowisko pracy w oparciu o najwyższe standardy.

Neptuny 2016

Prestiżowa statuetka Neptuna 2016 dla Agnieszki Odorowicz, Członka Zarządu Cyfrowego Polsatu, za zasługi dla polskiego filmu oraz polskiej kultury. Statuetka Neptuna honoruje polskich i zagranicznych twórców, którzy swoją artystyczną działalnością pozostawiają trwały ślad w historii i kulturze Gdańska oraz których działalność promuje wartości mające w Gdańsku znaczenie szczególne.

WRÓĆ Wróć do początku strony